Struktura organizacyjna Ruchu Młodzieżowego PCK składa się z dwóch części - jednostek podstawowych oraz Rad Młodzieżowych PCK. Wśród jednostek podstawowych Młodzieży PCK znajdują się:
- Kluby Wiewiórka
- Szkolne Koła PCK (SK PCK)
- Akademickie Koła PCK
- Grupy Społecznych Instruktorów Młodzieżowych PCK (SIM PCK)
- Inne grupy Młodzieży PCK
Celem olimpiady jest wykształcenie wśród młodzieży szkolnej potrzeby dbania o własne zdrowie oraz kształtowanie umiejętności niezbędnych do ochrony i doskonalenia zdrowia poprzez:
- rozbudzanie zainteresowania własnym zdrowiem i problematyką prozdrowotną;
- prowadzenie edukacji dot. czynników zagrażających zdrowiu oraz sposobów ochrony zdrowia;
- inspirowanie młodzieży do podejmowania na terenie szkoły lub poza nią różnych działań promujących zdrowy styl życia. Więcej
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6IKDOF4KBbXLqBXxq4kuHX4oJuff2MA98o-m3atJ3zj8_O8J_BkB5EeVAJV3m5hPTJ5B2qiCId_31XwjUD6deY2gCW7gY7GYa_8V-d1URVkY3Rjg0OW7fKdB4nUGz59rHNwBSQ3so5_Y/s1600/gwiazdka.jpg)
Polski Czerwony Krzyż organizuje ogólnopolską akcję "Gorączka złota", która polega na zbiórce złotych monet o nominałach 1, 2 i 5 groszowych. „Gorączka złota” trwa od marca do czerwca. W ramach akcji prowadzone są zbiórki uliczne, zbiórki w sklepach, szkołach, firmach, a także w wielu innych miejscach. Kwota zebrana podczas akcji dofinansowuje kolonie dla najuboższych dzieci. Więcej
Celem kampanii jest wyposażenie potrzebujących dzieci w wyprawki szkolne. Początek roku szkolnego jest dla wielu uczniów bardzo stresującym momentem. Adresatami kampanii są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych pochodzących z rodzin, które borykają się z problemami materialnymi. Więcej
Pomysł Kampanii narodził się w Finlandii, w której postanowiono wykorzystać datę 16 października, ogłoszonego w 1947 roku jako Międzynarodowy Dzień Żywienia i Walki z Głodem, Organizacji ds. Wyżywienia i Rolnictwa Organizacji Narodów Zjednoczonych (FAO). Zaproponowano działania pozyskujące środki na programy dożywiania. W oparciu o sukces Fińskiego Czerwonego Krzyża i przy uwzględnieniu różnorodnych aspektów (zarówno socjoekonomicznego, jak i możliwości Czerwonego Krzyża), Polski Czerwony Krzyż zaadoptował tę ideę rozpoczynając w 1999 roku Kampanię "Walki z Głodem" Polskiego Czerwonego Krzyża. Od samego początku Kampanii przyświecały dwa cele: ukazanie zjawiska głodu i aktywizacja społeczności lokalnych, jak i pozyskanie środków na realizację konkretnych działań pomocowych. Więcej